Zadzwoń: 793 838 055
E-mail: [email protected]
Oferty pracy: C# Developer
Oferty pracy: Inżynier Robotyk, Gliwice
Oferty pracy: Hardware Planner, Poznań
Kierujemy poniższy tekst do firm/pracodawców/działów HR które wcześniej nie współpracowały z firmą rekrutacyjną i by chciały poznać podstawowe zasady takiej współpracy!
Umieszczając ogłoszenie na portalach pracy musisz być przygotowany na to, że zainteresują się Twoją ofertą, osoby, które aktywnie poszukują pracy i które akurat w tym czasie odwiedzą dany portal. Niesie to za sobą pewne ryzyka.
Po pierwsze, osoby które aktywnie poszukują pracę mogą aplikować jednocześnie na wiele różnych stanowisk, a więc poświęcając swój czas w procesie rekrutacyjnym dla aktywnych kandydatów może się okazać że na koniec procesu wszyscy Twoi kandydaci zdecydują się na inną ofertę. Co za tym idzie, będziesz musiał ponownie umieszczać ogłoszenia, poświęcać czas na selekcję oraz na kolejne rozmowy kwalifikacyjne. Dodatkowo stanowisko, na które rekrutujesz dalej nie zostanie obsadzone, co też spowoduje dodatkowe koszty w formie opóźnień realizacji projektów czy dłuższego czasu realizacji zamówień.
Po drugie, umieszczając ogłoszenie masz dostęp tylko do kandydatów, którzy w danym czasie odwiedzili dany portal pracy. Może to być bardzo mała ilość/wycinek osób z danej branży. Szczególnie w zawodach gdzie występują duże braki, kandydaci są przyzwyczajeni, że oferty są im przedstawiane w bezpośrednim kontakcie, co powoduje że bardzo rzadko odwiedzają portale pracy.
Decydując się na współpracę z firmą rekrutacyjną zapewniasz sobie dostęp do większej ilości kandydatów, i to w dużej mierze, do pasywnych kandydatów, a więc do takich, do których możesz mieć pewność, że masz na wyłączność w procesie.
Kwestia Employer Brandingu która w ostatnich latach stała się strategicznym działaniem wielu firm jest także domeną współpracy pracodawców z firmami rekrutacyjnymi. Jako Agencja Rekrutacyjna przedstawiamy Twoją firmę i ofertę dla szerokiego grona specjalistów. Dzięki temu, wiele nowych osób ma szanse poznać Ciebie jako pracodawce oraz poznać usługi/działalność Twojej firmy.
W wielu przypadkach firmy podejmują racjonalne i świadome decyzje, że nie będą powiększać lub nawet, że nie będą tworzyć swoich wewnętrznych działów HR/rekrutacyjnych. Jest to związane z chęcią uniknięcia generowania kolejnych kosztów, takich jak; wynagrodzenia pracowników, koszty związane zapewnieniem stanowisk pracy, koszty reklam/ogłoszeń, koszty zarządzania działem czy koszty związane z zapewnieniem ciągłego szkolenia pracowników działu rekrutacyjnego.
W miesiącach, w których firmy nie przeprowadzają żadnych procesów rekrutacyjnych nadal muszą zmagać się ze stałymi kosztami swoich rozbudowanych działów HR.
Agencje rekrutacyjne wykorzystują efekty synergii, dzięki czemu swoje koszty działania mogą rozdzielić na wielu ze swoich klientów. A co za tym idzie, mogą zapewnić usługi na wysokim poziomie, niższym kosztem niż wewnętrzne działy rekrutacyjne.
Często jako firma rekrutacyjna możemy wspieramy naszych kandydatów jak i klientów przy podejmowaniu decyzji. Dla firm działamy jako partner, z którym możesz przedyskutować daną kandydaturę. Natomiast kandydaci mają możliwość omówić sytuację w jakiej znajdują się w danym momencie w swojej karierze i co za tym idzie porozmawiać o różnych rozwiązaniach ,które bedą dla nich najkorzystniejsze w danym momencie.
Jest kilka stałych punktów które trzeba omówić w przypadku podpisania umowy z Agencją Rekrutacyjną.
Warunki umowy z firmą rekrutacyjną;
Umowa ramowa pozwala Ci ustalić warunki współpracy, które bedą obowiązywały przez cały okres trwania umowy. Wystarczy więc raz sporządzić umowę, którą obie strony uważają za korzystną, a współpraca tak jak w przypadku naszym i naszych partnerów może trwać dekadami. Umowę na konkretne stanowisko i jej warunki ustala się jednorazowo dla każdego stanowiska zleconego dla firmy rekrutacyjne.
Wyłączność, tu decydujesz czy chcesz współpracować tylko i wyłącznie z jedną Agencją rekrutacyjną przy procesach rekrutacyjnych czy chcesz zlecać Twoja stanowiska pracy do wyszukiwania dla wielu firm rekrutacyjnych. Na pierwszy rzut oka drugie rozwiązanie może wydawać się bardziej korzystne dla firm, natomiast trzeba pamiętać że przy większej ilości Agencji, musisz poświęcać więcej czasu na obsługę tych wszystkich Agencji. Na przykład musisz wszystkim firmom rekrutacyjnym zaprezentować nowe otwarte stanowiska, tak jak i musisz poinformować wszystkie firmy rekrutacyjne o każdej najmniejszej zmianie którą chcesz nanieść w stosunku co do oczekiwań wobec kandydatów. Kolejnym problemem jest także to że kandydaci otrzymują Twoje oferty z wielu różnych Agencji, co nie pomaga w tworzeniu pozytywnego obrazu Twojej firmy.
Sposób rozliczenia. Tutaj najbardziej popularne są dwa sposoby rozliczania się. Pierwszy, najczęściej spotykany to % od rocznych przyszłych dochodów kandydata lub stała wcześniej ustalona opłata na która umawiają się Agencja oraz Ty jako firma. Czasami też zdarzają się rozliczenia według stawki godzinowej gdzie na koniec procesu, firma rekrutacyjna, sumuje ilość godzin które poświeciła na dany proces. Należy też ustalić czy kwota będzie płatna z góry przed rozpoczęciem poszukiwań czy płatność nastąpi dopiero w momencie zatrudnienia kandydata wskazanego przed firmę rekrutacyjną.
Wysokość wynagrodzenia zależy zazwyczaj od złożoności stanowiska na które zlecamy poszukiwania ale także od okresu gwarancji, czy ilości stanowisk które zlecamy dla Agencji Rekrutacyjnej.
Gwarancja, jest to okres w trakcie którego, jeśli zdecydujesz się na rozwiązanie umowy z nowo zatrudnionym kandydatem, my jako Agencja Rekrutacyjna, zobowiązujemy się do przedstawienia nowych kandydatów.
My jako firma rekrutacyjna po zapoznaniu się z opisem stanowiska rozpoczynamy poszukiwania kandydatów. Pamiętaj, że czym więcej szczegółów na temat stanowiska przedstawisz Agencji Rekrutacyjnej tym większe prawdopodobieństwo że Agencja przedstawi odpowiedniego kandydata.
Po wyszukaniu odpowiednich osób przeprowadzamy wstępne rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami, tak by lepiej poznać ich doświadczenie, motywacje oraz oczekiwania co do przyszłego pracodawcy. Po zakończonej rozmowie podejmujemy decyzje czy dany kandydat spełnia wymagania naszych klientów i czy warto jest przedstawić danego kandydata dla Ciebie jako naszego klienta.
W momencie, kiedy po zapoznaniu się z kandydaturą – to jest z : CV oraz rekomendacją, która przygotowujemy dla każdego z naszych kandydatów – zdecydujesz się na zaproszenie kandydata na rozmowę kwalifikacyjną, pomagamy w umówieniu takiego spotkania. Na życzenie naszych klientów możemy także uczestniczyć w rozmowach kwalifikacyjnych, tak by móc wesprzeć naszych klientów w podejmowaniu decyzji.
Po podjęciu przez Ciebie jako firmy decyzji o zatrudnieniu naszego kandydata możemy również na Twoje życzenie przedstawić warunki zatrudnienia dla kandydata i zadbać oto by obie strony w odpowiednim czasie podpisały list intencyjny ,które wiąże obie strony do podpisania w ustalonym czasie umowy o pracę.